New love: My GOSH!

På det seneste er jeg gået hen og er blevet ret glad for GOSH. Det er nemlig god makeup til SU-venlige priser. Og det er vigtigt i min verden, for makeup er en luksusvare – i hvert fald når man kommer ud over “basis-garderoben”.
Jeg tænker, at jeg ikke er den eneste, som har mere end én af hver ting. Der skal jo være noget til enhver lejlighed. Og engang i mellem hopper man også med på de aktuelle tendenser. For man skal jo være med på moden. Derfor vælger jeg budget frem for luksus. Så kan jeg tillade mig lidt mere, afprøve lidt flere nye ting, og jeg får ikke dårlig samvittighed over ikke at bruge makeuppen hver dag.

GOSH er god kvalitet, synes jeg. De produkter, jeg har tilegnet mig, fungerer godt, de holder, og farverne er fine. Nogle er tingene er jeg blevet så glad for, at de er blandt favoritterne.


En af mine ultimative favoritter i øjeblikket er GOSH Eye Shadow Base Waterproof (Mat). Øjenskygge, pudder, foundation, you name it! samler sig ALTID i min globelinje, fordi den ligger ret dybt. Det er så irriterende, og så ser det jo heller ikke ligefrem særligt charmerende ud. Jeg har længe været på jagt efter en primer til øjnene, men har ikke haft lyst til at bruge alverden på sådan en sag. Da jeg faldt over primeren fra GOSH, måtte den bare prøves, og heldigvis har jeg ikke været det mindste skuffet. Den ER virkelig god! Primeren gør, at øjenskyggen (eller makeuppen helt generelt) bliver siddende, hvor den skal. Den holder hele dagen, og jeg mener virkelig HELE dagen – også når det er varmt, og når man kommer til at falde i søvn uden at fjerne makeup (FY SKAMME! Det MÅ man altså ikke!). Øjenskyggen klumper slet ikke, og samler sig på intet tidspunkt i globelinjen. Primeren er i stickform, og smøres derfor direkte på øjenlåget, hvorefter den lige skal blendes lidt ud for at udjævne laget. Når den har tørret lidt, påføres øjenskyggen som sædvanligt. Minusserne er, at primeren er hvid, og den kan derfor ikke bruges alene. Og så kan det være lidt svært at rette kohlen til, hvis linjen ikke er blevet helt, som man ville. Derudover matterer den meget, og kan ændre farven på øjenskyggen lidt. Det er godt nok ikke noget problem for mig, men man skal lige være opmærksom på det.

Jeg er også blevet ret glad for Velvet Touch Eyeliner, som er lidt cremede i det, og er derfor rigtig nemme at arbejde med. Jeg har den p.t. i tre farver:

  • Hypnotic Grey, som er en gråsort farve, som heller mere til det sorte.
  • Funky Violet, som en lilla nuance, hvilket umiddelbart ikke ses, før man kommer helt tæt på (langt fra virker den mere sort i det), og som passer rigtig godt til mine grønlige øjne.
  • Pure Natural er en hudfarvet liner, som er perfekt til den våde kant under øjet.

Derudover er der den cremede mineral øjenskygge i farven brun, som er perfekt til hverdag. Fordi den er lidt cremet, vil den gerne samle sig i globelinjen (selv med primeren under), så jeg lader gerne være med at trække den helt op i globelinjen.

Concealeren er ikke fra GOSH, men fra MAC. Den har sneget sig ind på billedet, simpelthen fordi jeg er så glad for den 🙂 Den er perfekt til at dække urenheder og ujævnheder. Dog funker den ikke så godt under øjnene – den dækker såmænd de mørke render helt perfekt, men den bliver meget tør i det, så den fremhæver de små linjer, og har en tendens til at udtørre huden omkring øjnene.

En af mine øjenskygge-favoritter de sidste måneder er fra GOSH – brun og mat, og derfor perfekt til hverdag. Og så holder den enormt godt med primeren under.

En af de nye favoritter er blushen. Den er nem at arbejde med, holder godt, og farven er perfekt, når det skal være diskret.

Læbestifterne er jeg også ret glad for – de holder godt og giver god farve (og så har jeg skrevet lidt mere om dem her).

/Francais/
La marque danoise GOSH est parmi mes marques préférées de maquillage. Elle est de bonne qualité et les prix sont raisonnables.

/English/
GOSH, the Danish makeup-brand is among my favorites, because it is good quality, and the prices are reasonable.

4 thoughts on “New love: My GOSH!

  1. Pingback: New love: neutralisering | Polishing Life

  2. Pingback: Green eyed girl | Belles Passions

Skriv et svar

