New love: En ven i nøden

Kulden er kommet, hvilket min kombinerede hud ikke er så glad for. Den fedter, udtørrer og bliver stresset ved det mindste. Og så er det svære altså at finde balancen – at finde en ansigtscreme, som ikke fedter for meget, men stadig fugter godt. Hver vinter de sidste mange år har netop det været mit helt store problem, men i år ser det ud til, at jeg har fundet løsningen 🙂

Som I måske husker skrev jeg om Purely Professionals Repair Cream for noget tid siden.

Siden da har den faktisk fast været min natcreme, og har virkelig gjort underværker! Slut med tør og stresset hud. Derudover har jeg overgivet mig, og bruger den faktisk også ofte som dagcreme. Den er egentlig lidt for fed til formålet, fordi jeg har kombineret hud, men den virker så beroligende, at jeg godt kan leve med lidt shine.

Normalt reagerer min hud på fede cremer, jeg får flere urenheder, store porrer osv., hvilket er grunden til, at jeg normalt holder mig til lettere cremer. Derfor har jeg fået lyst til at bore lidt i cremens ingredienser.

Purely Professional skriver selv om cremen, at det er en ekstra plejende creme til tørre hænder, albuer og andre udsatte steder, og at den indeholder morgenfrue og kamille, som mindsker rødmen og heler sprækker.

Morgenfrue er god til den sarte og irriterede hud, fordi den virker beroligende. Den er også helende og rensende og har antiseptiske egenskaber, og er derfor god mod bumser og akne. Derudover er morgenfrue velegnet til irriteret, betændt og forbrændt hud, såvel som sår, skrammer, røde barnenumser og ømme brystvorter efter amning.
Morgenfrue har i øvrigt andre gode egenskaber:

  • Bekæmper svampeinfektioner og udslæt.
  • Kan afhjælpe kolik og mavekramper,
  • Er god mod halsbetændelse, tandkødsbetændelse, bumser og bylder.
  • Siges også at være vanddrivende, blodrensende, afførende, menstruationsregulerende og leverstimulerende

Ligesom morgenfrue har kamille også beroligende egenskaber og er betændelseshæmmende, og er derfor god mod uren og irriteret hud.

Jeg elsker denne creme. Den koster knap 200 kr. hvilket er ganske fair for en ansigtscreme (hvis man sammenligner med ansigtscremer fra andre velkendte mærker). Det eneste jeg kunne ønske mig, er, at PP lavede en lettere creme med samme egenskaber, så ville jeg virkelig blive glad! Jeg er i øvrigt også blevet så overbevist, at jeg vil have fingrene i ansigtsrensen også – lige så snart jeg har brugt min nuværende op.

Kilder: Udeliv på DR2, Netspiren.

7 thoughts on “New love: En ven i nøden

  1. Pingback: Purely Professional favoritter | Polishing Life

  2. Pingback: Favoritter i kulden | Polishing Life

  3. Pingback: New loves: milde produkter | Polishing Life

  4. Pingback: New loves: milde produkter | Belles Passions

  5. Pingback: Favoritter i kulden | Belles Passions

  6. Ja, det er virkelig svært! Har været igennem så mange – har et helt lager af ubrugte cremer, som bare ikke har været gode nok. Clinique laver også nogle gode cremer, så det er fedt, at du har fundet en, der passer til dig og dine behov 🙂

  7. Åh, det er så svært at finde den rette creme til ens hud. Jeg bruger en dagcreme fra Clinique, fordi jeg pludselig har fundet ud af, at jeg ikke kan tåle parfume produkter, men den er simpelthen fantastisk 🙂

Skriv et svar

