Jeg vidste ikke at jeg var så afhængig af den

Ja, af min hårtørrer altså… Det fandt jeg ud af i går. Da den afgik ved døden.
I et par dage har den lydt lidt mærkeligt, når den var tændt på fuld styrke. I går begyndte den så at lyde mærkeligt uanset styrke, og den begyndte at lugte. Kæresten og jeg var i gang med at undersøge, hvad der var galt. Pludselig brændte den sammen. Det røg og lugtede brændt. En af propellerne er vist knækket. Jeg har ellers passet rigtig godt på den. Jeg har aldrig tabt den eller noget (det var nemlig det, der tog livet af min gamle hårtørrer).

Jeg gik nærmest i panik. For jeg KAN IKKE undvære min hårtørrer. Der går nærmest ikke en dag, uden den er i brug. Jeg kan ikke lide at have vådt hår. Men endnu vigtigere hjælper den til at give mit sølle hår fylde og pænere fald. Jeg er altid så utilfreds med mit hår, når det en sjælden gang har fået lov til at lufttørre, hvilket i øvrigt kun sker, når jeg ikke skal uden for en dør. Det bliver slet ikke bedre, at den vælger at dø lige før jul, hvor jeg både skal til fødselsdag, fejre juleaften og til julefrokost. Svigermor har lovet at prøve at opstøve kvitteringen, men det er jo ikke sikkert, at det overhovedet hjælper noget at gå ned i butikken og reklamere. Men man kan jo prøve, for det kunne være rart at slippe for at købe en ny lige op til jul, hvor pengene i forvejen er små (hvis bare penge voksede på træerne!). Ellers må jeg ud og finde en billig én i morgen.

Bjørn Axen

Billede lånt fra Obhnordica.dk

Jeg fik hårtørreren i julegave sidste år, og jeg har været enormt glad for den. Den var bare god! Med flere styrke- og temperaturindstillinger, en god kølefunktion og den perfekte power. Desværre bliver det nok ikke samme model, jeg køber igen. For det tror jeg ikke, der er økonomi til lige nu.

Hvis der fandtes en julemand, så er der ingen tvivl om, hvad der står højest på min ønskeseddel lige nu. Jeg kan jo desværre ikke nå at ønske mig den af familien, da de allerede har fået ønskesedler og sikkert også har købt gaverne.

One thought on “Jeg vidste ikke at jeg var så afhængig af den

  1. Pingback: Så blev det alligevel jul i år! | Belles Passions

Skriv et svar

