Tid til forandring

Der er noget, som jeg har gået og tænkt på i den senere tid. Noget som jeg synes, jeg trænger til, som bloggen trænger til – nemlig forandring.
Jeg runder snart 200 indlæg, og i foråret er det 2 år siden, at jeg sendte mit første indlæg ud i blogland. Meget er sket siden da. Bloggen har udviklet sig, og det har jeg som blogger også. Da jeg startede, var der egentlig ikke noget formål med bloggen. Jeg ville bare skrive. Jeg ville have et sted, hvor jeg var nødt til at skrive mere kreativt, end jeg de sidste mange år har kunnet på mit studie. Bloggen havde heller ikke noget tema, og det har den for den sags skyld heller ikke i dag. Jeg kan godt lide at skrive om lidt af hvert. Jeg kan godt lide ikke at være i bås eller fastsat af nogle rammer. Derfor bliver bloggens tema nok heller aldrig entydigt. Jeg skriver om alt muligt, om livet, hverdagen, det jeg går op i. Nogle ting går dog igen, som for eksempel skønhedsprodukter, herunder i høj grad neglelak, for “en pige kan jo ikke få for meget neglelak i sit liv” 😉 Jeg har en forkærlighed for dullegrej. Det er vist ingen hemmelighed. Neglelak lægger mit hjerte nært, men egentlig er jeg vild med dullegrej i alle afskygninger. Og derfor er det nok også det, der er et af bloggens dominerende temaer. Men min trang til at dele alt muligt andet er for stor til kun at sætte mig fast på det ene tema.

Fordi bloggen har udviklet sig, synes jeg, det er tid til en lille opdatering, til forandringer. Det er simpelthen tid til et navneskift. Jeg ved godt, at kloge hoveder inden for blogging fraråder det. Men det er nu nødvendigt, synes jeg. Belles Passions er et fint navn, men det passer ikke længere til bloggen. Derfor har jeg lagt hovedet i blød for at finde et nyt navn, som passer til mig og til bloggen. To bud er det blevet til. Men jeg har lidt svært ved at vælge, fordi begge på hver deres måde passer til bloggen. Derfor har jeg tænkt mig at afprøve dem på bloggen i den kommende tid for at finde ud af hvilket, der passer bedst til bloggen. Første bud er, som du kan se, allerede taget i brug.

Polishing Life er første bud, og har en dobbelt betydning. Det indeholder en henvisning til min kærlighed til neglelak, og det at man aldrig kan få nok. Samtidig henviser det også til min dullegrejsfascination. Man kan polere sig selv og sit liv ved hjælp af diverse hjælpemidler, i form af cremer, makeup osv. Navnet har dog endnu en betydning, en betydning ladet med ironi. For uanset hvor meget man forsøger, bliver livet aldrig renskuret, poleret eller perfekt. Det er, hvad det er, med sine pæne og mindre pæne sider. Den evige jagt på skønhed, på det perfekte, på at polere sig selv, både det indre og det ydre, den er vi vel alle ramt af. Men der er ikke noget, der er perfekt. Det bliver det aldrig, uanset hvor meget man polerer. Noget som jeg også forsøger at formidle gennem mine skriblerier. Jeg forsøger altid at være ærlig, at vise både de gode og de dårlige sider. Sådan er livet nemlig.

La Vie en Couleurs er det andet bud.
Jeg vil egentlig gerne fortsat have et franskklingende navn til bloggen. Det skyldes nok mit frankofile hjerte. Dog er jeg lidt i tvivl, fordi fransk som sprog ikke er så udbredt herhjemme, og det er måske ikke alle, der forstår titlen. Derfor har jeg alligevel forsøgt at bruge nogle velkendte franske ord.
La Vie en Couleurs betyder Livet i Farver. Det er et ordspil, bygget op over den franske sangtitel La Vie en Rose. Det er en fransk sang, som jeg er ret glad for. Men hverken mit liv eller mit sind er lyserødt. Det er derimod farverigt. Det er livet jo. Farverigt altså, med sine opture og nedture, og de oplevelser, det byder. Men det er også farverigt, fordi jeg er glad for farver. Jeg bliver aldrig sort/hvid. Det klæder mig simpelthen ikke. Jeg bliver heller aldrig grå af samme grund. Farver skal der til. De bryder billedet og skaber liv. Derfor er jeg blandt andet glad for farverige lakker.

En ting er selvfølgelig navnet. Flere ting vil højst sandsynligt følge med. Især url’en. Jeg tror, at de fleste af jer, følger med via Bloglovin, og så går det vist nok, at jeg ændrer på tingene. Men der er muligvis nogen, der ikke gør. Så jeg skal nok lige sørge for at melde ud inden, jeg begynder at ændre på noget på det punkt. Indtil videre holder jeg mig til at ændre på navnet 🙂
Ellers håber jeg bare, at I vil tage godt i mod forandringerne! Og jeg vil med glæde tage i mod feedback.

One thought on “Tid til forandring

  1. Pingback: Forandring | Polishing Life

Skriv et svar

