New love: neutralisering

Januar 12 047 2 Januar 12 048 2

Det er ved at være noget tid siden, at denne base fra MAC fandt vej ind i min makeup-samling, og siden har den altså været en favorit.
Jeg købte egentlig basen for at have en hudfarvet primer som alternativ til min primer fra GOSH. Desværre viste det sig, at den ikke er så velegnet til formålet. Øjenskyggen holder da, men den afholder ikke øjenskyggen fra at samle sig i globelinjen. Hvilket faktisk også sker, når den står alene. Altså levede den slet ikke op til forventningerne. Men så var det, at jeg fandt et andet formål med den, nemlig som neutralisator af rødmen omkring øjnene.

Jeg har lidt tendens til rødmen omkring øjnene, hvilket gerne skal dækkes for ikke at se alt for hærget ud. MACs prep + prime er netop ideel til neutralisering af denne rødmen. Den er cremet, hudfarvet og minder lidt om en concealer, dog med gule undertoner. Nu skal jeg ikke gøre mig klog på gule og grønne undertoner (jeg ved ikke så meget om det), men jeg er overbevist om, at den gule undertone er med til at neutralisere denne rødmen. Den kan i øvrigt bruges både på øjenlågene og under øjnene. Selvom den minder om en concealer, udelukker den for mit vedkommende ikke concealeren. Det betyder bare, at der ikke skal så meget til.
Fordi den neutraliserer denne rødmen omkring mine øjne, kommer mine øjne til at se lidt mere friske ud. Derfor bruger jeg heller ikke så meget forskelligt makeup i min daglige rutine, som jeg plejer. Udover basen bruger jeg concealer, BB cream og mascara. Alt efter hvor meget tid jeg har om morgenen, hvad jeg skal og mit humør, ryger der også en liner og lidt blush på. Nogle gange er det endda kun den helt basale øjenmakeup, som ryger på. Øjenskyggen gemmer jeg så til særlige lejligheder.

One thought on “New love: neutralisering

  1. Pingback: Polishing Life

Skriv et svar

