Ugens negle #31

Da jeg for nylig var ved frisør, blev jeg placeret i stolen lige ved siden af opstillingen med Essie-lakker. Næsten omgående faldt mine øjne på denne uges lak, og så var der næsten ingen tvivl om, at den skulle med mig hjem.

Jeg ved ikke rigtig hvad, det er med mig og røde negle. For bare nogle år siden gik jeg langt uden om de røde lakker af frygt for, at det blev for “konet”. Jeg har nemlig altid forbundet røde negle med min mors og mine bedstemødres generationer. Men der er kommet så mange fine røde nuancer på markedet, at man sagtens kan finde det rette match. Og kun de færreste er rent faktisk “konede”, mens størstedelen passer lige så godt til unge som gamle.

Marts 12 048 Marts 12 050 Marts 12 097Marts 12 090

Farven er ingen nyhed, overhovedet. Det er Olé Caliente, som er en del af Essies forårskollektion fra sidste år. Den er altså allerede blevet fremvist i blogland flere gange. Men jeg har altså først fået øjnene op for den nu.
Den er, som I kan se, rød med orange undertoner, hvilket i mine øjne gør farven frisk og sommerlig.
Som de fleste af Essies lakker er den nem at arbejde med. Den er dog lidt sheer og skal derfor have mindst to lag for at dække. Derudover er den ganske holdbar, de øverste to billeder er taget på 3. dagen, hvor der endnu ikke var hakker eller lignende i lakken.

Marts 12 052

Jeg har i øvrigt også fået en ny overlak fra Sally Hansen. Jeg kunne nemlig ikke længere forlænge levetiden på mine overlakker fra både Essie og OPI, som var blevet tykke i konsistensen og dermed næsten umulige at arbejde med.
Overlakken fra Sally Hansen er også en hurtigtørrende overlak, hvilket fungerer rigtig godt. Lakken tørrer virkelig hurtigt. Derudover er den nem at arbejde med, og jeg oplever, at den forlænger mine lakkers levetid markant. Eneste minus er det meget lange skaft på penslen, som godt kan gøre penslen lidt svær at håndtere, synes jeg.

2 thoughts on “Ugens negle #31

  1. Jeg har ikke de store erfaringer med Sally Hansen-lakker, så jeg ved faktisk ikke om det er tilfældet.
    Jeg synes dog, jeg har vænnet mig lidt til det lange skaft. Men det er nok også kun, fordi det er en overlak. Ville ikke bryde mig om det ved en almindelig lak.

Skriv et svar

