Ubeslutsomhed

Jeg kan mærke, at jeg trænger til at lave noget i dag. At jeg trænger til at komme lidt ud, komme væk fra oprydning, rengøring, tøjvask og andre knap så spændende huslige pligter. Og når kæresten er på arbejde fra åben til luk, og dermed først er hjemme ved 9-tiden i aften, kan dagen godt blive lidt lang.
Jeg kan dog ikke rigtig beslutte mig til, hvad jeg skal finde på…

Her til morgen opdagede jeg, at Magasin i forbindelse med denne uges Super Bazar har tilbud på et par ting, som jeg regner med at skulle have fingrene i denne måned. Da jeg så det, var jeg uden betænkning klar til at hoppe på første og bedste bus ind til byen. Lige indtil det gik op for mig, at det er mandag. Blå mandag. Og så forsvandt lysten. Jeg tror sgu ikke rigtig, jeg magter at skulle kæmpe mig igennem horder af larmende konfirmander.

I stedet overvejer jeg så at tage en tur forbi et af byens storcentre. Et af dem der ikke lige ligger inde i midtbyen. Hvor der nok ikke er så mange konfirmander.
Jeg skal bla. forbi urmageren og have kigget på mit ur, som jeg købte tilbage i februar, hvor låsen allerede er begyndt at blive løs. Og jeg trænger sådan til lidt nyt tøj. Særligt bukser. Den sidste tid har jeg nemlig formået at slide flere par op, og jeg har derfor kun to par i øjeblikket. Hvilket i øvrigt kan være svært at nøjes med, skulle jeg hilse og sige. Det er noget med koodinering af tøjvask, så der hele tiden er et rent par. Meget upraktisk.

Men så er det jo også, at det ville være en rigtig god ide at stikke næsen dybt i ansøgningerne, så jeg kan få denne uges påkrævede antal sendt af sted. Og ja, ugen er jo kun lige startet, så jeg har god tid. Men der er bare det, at jo længere tid jeg udsætter det, jo sværere får jeg ved at tage mig sammen.

Well, jeg når nok frem til en beslutning lige pludselig. Umiddelbart vil jeg starte med at lave en plan over de ansøgninger, jeg skal have sendt, den næste tid…

Skriv et svar

