Grænse-shopping

I går var jeg en tur ved grænsen for at proviantere sammen med min mor og moster… Normalt holder vi os til grænsebutikkerne, men denne gang fik jeg gennemtrumfet en mindre tur ind til selve Flensborg. Gennem Lakhovederne på Facebook har jeg nemlig fundet ud af, at Tyskland byder på et overvældende udvalg af neglelak til små penge. Så det måtte da lige tjekkes ud, når nu jeg endelig havde chancen 😉

Inden turen planlagde jeg lidt ud fra denne guide. Flere timers lak-shopping kunne det dog ikke blive til, da vi jo også havde andet at nå, så jeg besluttede mig for at “nøjes” med en enkelt butik inde i Flensborg. Det var i øvrigt nok også meget godt, for hold da op, hvor et overvældende udvalg.
Jeg må nok indrømme, at jeg kom til at gå lidt amok – lidt som et barn i en slikbutik 😉 Det var bare det, at der var så meget at vælge i mellem. Så mange mærker. Så mange forskellige produkter. Så mange ting som man slet ikke kan få hjemme i lille DK…
Hvad sker der egentlig for, at udvalget er så meget større lige på den anden side af grænsen? Havde jeg ikke begrænset mig, var jeg helt sikkert kommet hjem med endnu flere lakker, underlakker, overlakker, negleolier og så videre, og så videre.

Nedenstående var altså, hvad der endte med at skulle med mig hjem…

Juli 2013 026 2

Lakker fra Manhattan, Catrice, Isadora, P2 og Essense

Juli 2013 024 2

Hurtigtørrende overlak fra Catrice, reparerende underlakker fra Essence og P2

Juli 2013 022 2

Negle- og neglebåndspleje fra Scholl, P2 og Essense

Juli 2013 031 2

Venus barberblade og Olie hårfarve

Mon ikke jeg så kan klare mig nogle måneder…

Jo, der er ingen tvivl om, at pengene sagtens kunne være brugt på noget andet. Det er jo ikke ligefrem neglelak, jeg mangler. Til gengæld trænger min garderobe til noget af en opdatering og fornyelse. Men det der er så fedt ved neglelak er, at neglelak ikke diskriminerer. Neglelak klæder alle uanset hvilken form og størrelse de har, man skal bare finde sin farve – eller måske endda farver.
Når jeg køber neglelak behøver jeg ikke at bekymre mig om, at jeg er blevet lidt bredere over måsen. Jeg behøver ikke at bekymre mig om, hvorvidt toppens eller kjolens snit klæder min kropsform. Jeg behøver ikke stå stor-svedende i varme prøverum og blive ked af det, jeg ser i spejlet, fordi moden lige nu ikke er flatterende for min krop. Med neglelak er det bare så meget enklere.

  • Neglelak samt over- og underlakker og neglepleje er købt i DM, som i øvrigt har et helt fantastisk udvalg af neglelak, makeup, hud- og hårpleje til virkelig gode priser.
  • Isadora-lakken er dog købt i Douglas, som alligevel lå på min vej. Prisen er vist den samme som herhjemme, men i DK fås Isadora kun i Magasin i København (mærket fås i hvert fald ikke i Århus) og på Magasins hjemmeside. Og det er et mærke, som jeg har læst så meget om, så nu skulle jeg altså lige have kigget lidt nærmere på det.
  • Barberbladene er også købt i DM til ca. det halve af normalprisen herhjemme,
  • Hårfarven er til gengæld købt i en af grænsebutikkerne, nemlig Otto Duborg (også til halv pris).

Og ja, jeg har da selvfølgelig været ved at lege med lakkerne allerede (kig evt. forbi min Instagram, hvor jeg går under @baysen), men jeg har endnu ikke fået taget nogle ordentlige billeder, så det må lige vente lidt endnu…
Jeg er i øvrigt åbenbart inde i en meget piget fase – røde, pinke, lyserøde og korale farver var klart dem, der fangede mit øje.

 

5 thoughts on “Grænse-shopping

  1. Pingback: På neglene: Flawless & Candyfloss | Polishing Life

  2. jeg elsker din definition på, hvorfor det er SÅ meget bedre at købe lak end tøj.. du har jo helt ret!!! 😀

    og sikke lækre lakke du er kommet hjem med 🙂

Skriv et svar

