På neglene: Flawless & Candyfloss

Jeg starter denne uge med en omgang girly negle…
Jeg er åbenbart inde i en lyserød periode, for det er den farve, som jeg har købt mest af på det sidste. Det startede med Ingenuous Rose, tog derefter fart da jeg var på grænse-shoppede i Flensborg, og bare den sidste uge er hele to nye lyserøde lakker flyttet ind i samlingen, nemlig Essie Flawless og GOSH Candyfloss.
Det er lidt mærkeligt, for bare for nogle måneder siden ejede jeg ikke en eneste lyserød neglelak. Lyserød er nemlig en af de farver, som jeg har det lidt svært med, fordi den nemt bliver for pæn, for piget, for barbie-agtig. Og det er ikke rigtig mig. Så det er lidt sjovt, at netop den farve pludselig har tiltrukket mig så meget på det sidste.
Måske skyldes det, at jeg er blevet omvendt. Måske skyldes det bare, at jeg har søgt efter den helt rigtige lyserøde. Heldigvis tror jeg, at min søgen er forbi. Jeg er nemlig ret vild med Flawless, og Candyfloss er en rigtig fin ‘runner up’.

Dullegrej august 018 2 Dullegrej august 022 2 Dullegrej august 024 2 Dullegrej august 025 2 Dullegrej august 027 2 Dullegrej august 028 2 Dullegrej august 029 2

Begge farver er virkelig fine, men dog en smule for pigede til min smag, så jeg går lidt og overvejer, hvordan jeg kan gøre dem lidt mere rå. Men som sagt, er jeg ret vild med dem, og de skal helt sikkert nok blive brugt. Særligt Flawless er en fin hverdagslak, når man gerne vil have lidt farve på neglene, uden at det bliver for iøjefaldende.

Begge lakker er til den cremede side (især Candyfloss), hvilket gør dem nemme at arbejde med. De fordeler sig jævnt på neglen og dækker fint efter bare to lag. Dog kunne Flawless måske godt bruge et ekstra lag.

Som altid har jeg brugt under- og overlak. Jeg har et par nyerhvervelser, som jeg er blevet rigtig glad for.
Underlakken er Ultra Nail Repair fra Essence Studio Nails. Reparerende er den nok ikke ligefrem (det tror jeg nemlig ikke, at underlakker kan være), men den beskytter rigtig fint mod misfarvninger, og sørger for at mine negle ikke bliver alt for udtørrede af mit store neglelak-forbrug.
Overlakken er fra L’Oréal og hedder Fast Dry. Jeg købte den nemlig efter et fejlkøb. Da jeg grænseshoppede købte jeg en hurtigtørrende overlak fra Catrice, som viste sig at være elendig. Hver gang jeg brugte den, lavede den bobler i neglelakken, og det er jo ikke meningen. Da jeg så skulle ud og finde en anden, overvejede jeg at købe en af de overlakker, jeg tidligere har brugt. Essie Good to Go, OPI RapiDry Top Coat og Sally Hansen Diamond Flash Top Coat har tidligere været mine favoritter, fordi de er gode, nemme at arbejde med og løser opgaven (at få lakken til at tørre hurtigere). Desværre er alle tre blevet meget tykke i konsistensen med tiden, de er begyndt at lave tråde, og er blevet rigtig svære at arbejde med. Derfor har jeg desværre været nødt til at kassere dem, længe inden jeg har nået bunden. Pænt træls.
Det gode ved Fast Dry fra L’Oréal er at flakonen er noget mindre end de andre, og jeg satser derfor på at kunne nå at bruge den, inden den begynder at drille.
Den er i øvrigt dejlig nem at arbejde med, og den sørger for, at neglelakken tørrer med lynets hast 😉

Dullegrej august 002 2 Dullegrej august 003 2 Dullegrej august 007 2

Som bonus får I lige lidt ekstra billeder i dag 😉
Når jeg får fingrene i nye lakker, skal de lige afprøves. Så kan jeg se, hvordan farven opfører sig på neglen, hvordan lakken er at arbejde med, og jeg får lidt nemmere ved at beslutte, hvilken lak jeg skal kaste mig over. Nogle gange skal jeg også lige tjekke, hvor meget eller hvor lidt en lak minder om en anden, som fx. på det nederste billede, hvor jeg har sat Sally Hansens Vitamin Sea op imod OPIs Can’t Find my Czechbook. De ligner heldigvis ikke hinanden så meget, som jeg havde troet.
Nogle lakkerne er nye, men de fleste har ligget og ventet på at blive taget i brug i et stykke tid.

Følg Polishing Life på:
Bloglovin
eller
Instagram (@baysen)

2 thoughts on “På neglene: Flawless & Candyfloss

  1. Jeg elsker virkelig neglelakke i lyserøde farvetoner. De er så simple, så fine, så pigede. Og de pryder virkelig også din hånd noget så fint 🙂

Skriv et svar

