En ledigs bekendelser: Den lille forskel

Har du nogensinde tænkt over, hvor stor betydning  det har for din mentale tilstand, at du har noget at stå op til hver dag? At du laver noget, du kan lide?

Igennem de sidste snart 9 måneder har jeg mærket på egen krop (og hjerne), hvad det gør ved en at være arbejdsløs. Humøret svinger, og man bliver påvirket af store såvel som små ting – selv den allermindste lillebitte ting. Troen på sig selv forsvinder. Motivationen svigter. De negative tanker vinder.
Jeg har mærket det, men alligevel har jeg ikke rigtig indset, hvor slemt det rent faktisk stod til. Ikke før nu. Nu hvor jeg hver dag har noget at stå op til.

Jeg har noget at tage mig til, jeg er beskæftiget, jeg skal ud af døren hver dag, jeg møder nye mennesker, og jeg lærer en masse. Og netop det er, hvad der gør den lille forskel.

Efter to ud af seks uger på kursus føler jeg mig lidt som et andet menneske. Humøret har ændret sig. Det svinger knap så meget. Og lunten er blevet lidt længere. Jeg bekymrer mig knap så meget trods pengeproblemer og andre trælse ting. Jeg har fået energien og lysten tilbage. Og lige pludselig får jeg nået en hel masse.
Tænk bare, at der skulle så lidt til 🙂

Godt nok er jeg træt… Men det er en træthed af den gode slags. Det er nemlig hovedet, der bliver træt, fordi jeg er på hele dagen, fordi jeg lærer, og fordi jeg bliver udfordret. Derfor nyder jeg hvert eneste sekund 😉

Og hvad lærer jeg så, tænker du måske… Jeg lærer at arbejde med grafik og web, hvilket er vældig relevant for mit fag, og forhåbentlig vil disse vigtige kompetencer kunne hjælpe mig et skridt nærmere et arbejde inden længe.

Collage Stella

Den første uge arbejdede vi med Adobe Illustrator, og i sidste uge stod den så på Photoshop, og dette er en af de mange ting, som jeg fik kreeret.

Følg Polishing Life på:
Bloglovin
eller
Instagram (@baysen)

2 thoughts on “En ledigs bekendelser: Den lille forskel

  1. Hvor skønt at lidt dagligdagsstruktur kan løfte humøret. Det må virkelig blive nogle lange dage ellers. Jeg forstår udmærket godt din frustration over trivialiteten, og din glæde over kurset.

Skriv et svar

