Linklove – 5 personlige blogs du bør følge

link-love-beachUdover skønhedsblogs er jeg også ret glad for den genre, jeg vil betegne som personlige blogs. Dvs. de blogs som består af et mismask af hverdagsliv, oplevelser, anmeldelser, holdninger og ærlighed.

Nogle af mine favoritter kunne nok betegnes som tilhørende andre genrer, men for mig er de først og fremmest personlige blogs, som alle har det til fælles, at de er virkelig velskrevne, krydret med en vis portion humor, selvironi og ærlighed.

Julia Lahme kender de fleste nok – enten fra sine bøger, fra TV eller fra sin blog. At hun arbejder inden for kommunikationsfaget og lever af at skrive mærkes tydeligt. Hun er nemlig dygtig til det med ord og til sit fag, hvilket gør, at jeg har et mindre fagligt crush på hende.
På sin blog deler hun familieliv, karriereliv og kombinationen af disse. Kydret med interviews, skønhedstips og anbefalinger af skønhedsprodukter og bøger. Toppet med holdninger, debatter og ærlighed. Alt sammen noget, som gør hendes blog et besøg værd.

Miriam’s Shoe-In Shoes er nok en af de sjoveste blogs, jeg kender. Miriam får mig nemlig næsten altid til at grine – gerne højlydt. Hun er befriende ærlig og fyldt med herlig selvironi. Hun er et brokhoved, hun har holdninger og er absolut ikke bange for at tage bladet fra munden. Derudover er hun ikke bange for at vise de uperfekte sider af sit liv, hvilket vi godt kunne trænge til lidt mere af i blogland.
I øvrigt har hun katten Frank og er en vaskeægte kattedame, hvilket jeg jo klart kan relatere til 😉

Oh You Pretty Things var i starten i højere grad en modeblog, men har bevæget sig mere over i en slags dagbogsgenre. Michelle deler de fineste hverdagsglimt i ord og billeder. Det er nemlig sådan, at hun ikke bare skriver og fortæller godt, hun tager også nogle rigtig fine billeder.
Michelle deler ikke alene hverdagen, men tager også sine læsere med til koncerter, på restaurant eller kaffebar, på rejser og meget andet. Hun viser skønhedsfavoritter og fine outfits. Derudover er hun så god til at vise Århus frem på bedste vis.

RockPaperDresses har jeg fulgt længe. Måske næsten siden starten. I hvert fald siden bloggen var knap så kendt.
Den kunne måske betegnes som en modeblog, da mode og vilde outfits fylder en del. Men bloggen er lide så meget alt muligt andet.
Jeg fanges særligt af de personlige og ærlige indlæg, som Cathrine skriver så flot. Om det er forhold, kærlighed, ensomhed, mobning, skilsmisse, stress eller noget helt andet formår hun at åbne op på fineste vis, dele og skabe opmærksomhed om de emner, de svære ting, som ofte gemmes væk i blogland. Derudover er Cathrine eminent til at lave rejse-indlæg. Hun tager gang på gang læserne med på sine rejser og beskriver sine oplevelser så levende og medrivende, at hun får mig til at drømme om destinationer, jeg ellers aldrig have tænkt på.

Sneglcille er nok først og fremmest en morblog, hvilket jo egentlig ikke er så relevant for mig. Hun skriver bare rigtig godt og deler livet som mor og tankerne deromkring med sådan en ærlighed, råhed, humor og selvironi, at jeg ikke kan lade være med at følge med.

Har I nogle favoritter i genren?

Følg Polishing Life på:
Bloglovin
eller
Instagram (@baysen)

2 thoughts on “Linklove – 5 personlige blogs du bør følge

Skriv et svar

