Komfort frem for skønhed

Jeg har købt nye sandaler, og de er sgu nok egentlig et tegn på, at jeg er tættere på de 30 end de 20. Jeg har nemlig lagt stor vægt på komfort, og mine fødder ELSKER mig for det.
Mine fødder er ret vanskelige, så jeg har svært ved at finde fodtøj, som sidder helt rigtigt. De skarver, giver mig vabler (alle mulige mærkelige steder) og ømme fødder. Ja, endda ømme ben.
Siden jeg vendte tilbage på arbejde efter ferien, har jeg pakket magasiner, følgebreve og diverse i kuverter. Dermed har jeg stået op i flere timer hver dag. I sidste uge orkede jeg ikke andet end at smide mig på sofaen med benene oppe, når jeg kom hjem. I denne uge har jeg hverken haft ømme fødder eller ben. Og trods det at sandalerne er nye, har de hverken skarvet eller givet vabler. Endnu en bonus er, at mine fødder slet ikke bliver så varme og svedige, som de normalt gør – selv i sandaler. De er bare behagelige hele vejen igennem!

Indrømmet, det er ikke de kønneste sandaler. De er lidt store, lidt voldsomme, lidt klodsede. Feminine er ikke den første tanke, man får, når man ser dem. Når jeg kigger ned, føler jeg mig engang imellem også lidt gammel.
Men det er kærlighed til fødderne, og det er jeg altså fan af!

20140726-145617-53777505.jpg
Disse sandaler har jeg købt til en sølle hundredekroneseddel i Kvickly. Nu har jeg så fået afprøvet, om de er noget for mig, og så de kan holde resten af sommeren.

Jeg har jo længe drømt om et par ægte Birkenstock. Og jeg tænker, at til næste forår skal det være.
Det skal nemlig ikke være sidste sommer med glade fødder.

Skriv et svar

