Når efteråret rammer

IMG_1364.JPG
Kulden har måske nok ikke ramt vores lille land endnu. Alligevel er jeg ramt. Efteråret med sit mørke og sit skiftende vejr har ramt mig.

Jeg er træt. Virkelig træt. Hele tiden. Så når jeg ikke har travlt med ansøgninger og frivilligt arbejde, bruger jeg tiden på at kæmpe for ikke at falde i søvn. Det er også tilfældet på denne fredag aften.

Hud og hår er også ramt og kræver allerede mere fugt. Så jeg svøber mig i cremer og olier i håb om at være på forkant.
To af de produkter, jeg sværger til for tiden, er fra Bodyshops nye Wild Argan Oil-serie. Den skønne Helene fristede mig for noget tid siden, og siden de flyttede herhjem, har jeg været en smule forelsket.

Miracle Solid Oil for Body & Hair er en fast olie og minder mest af alt om en fed, vokset creme. Netop derfor synes jeg, at den fungerer perfekt i mit tynde hår. Den faste konsistens gør nemlig, at det er svært at få for meget produkt på fingrene. På den måde undgår jeg at få fedtet hår.
Jeg bruger den gerne, når jeg har føntørret håret for at give det en smule shine. Resten masserer jeg ind i hænderne. Den trænger hurtigt ind og efterlader hænderne dejligt bløde. Derudover er den ideel under håndcremen.

Solid Oil Lips er der faktisk ikke så meget at sige om. Der er nemlig ikke så mange dikkedarer der. Det er en læbepomade med vokset konsistens. Den bliver på læberne længe og giver læberne god fugt. Det er jeg altså fan af. Også selvom formularen mest af alt er beskyttende frem for reparerende.

Har du prøvet nogle af produkterne?

2 thoughts on “Når efteråret rammer

  1. Hej Fru Striib,
    Jeg har det på samme måde, særligt er jeg ikke glad for mængden af parfume i deres produkter. Jeg har mere end en gang fået allergiske reaktioner, så jeg undgår dem helst. Men denne serie dufter ikke særlig parfumeret og lader mest til at bestå af olier. Den smule duft, der er i, er ganske behagelig og svinder i takt med, at den trænger ind.

  2. Hej Stine

    Nej, jeg har ikke prøvet nogen af delene.

    Når jeg tænker på Body Shop dukker der ord og tanker op som overdrevet melon, kunstige frugt dufte mv op i mit hoved. Har dog lige “fået” Youth drops i en goodiebox og den er faktisk okay. Har ikke de førnævnte kunstige dufte.

Skriv et svar

