En ledigs bekendelser – Er målet endelig nået?

FrameldI dag kunne jeg gøre noget, som jeg har drømt om længe – virkelig længe. Jeg kunne nemlig framelde mig Jobnet med virkning fra d. 10/4. Jeg må indrømme, at det er den vildeste følelse – især fordi jeg et eller andet sted var begyndt at frygte, at heldet aldrig ville komme min vej.

28 måneders ledighed, 2 kurser, 2 virksomhedspraktikker, 1 løntilskud, hundredvis af ansøgninger og utallige frustrationer og nederlag blev det til, men nu lader det til, at jeg endelig har fundet min plads. I det mindste for en periode. Jeg har nemlig fået et barselsvikariat som eksportassistent.
Jeg glæder mig helt vildt! Men jeg er også ret spændt og nervøs, for det er en helt ny verden, jeg kaster mig ud i. Vigtigst af alt er dog, at jeg endelig, endelig, ENDELIG kan få lov til at bruge mine kompetencer, gøre gavn, være en del af et fællesskab og ikke mindst tjene mine egne penge. Det er altså ikke sådan at kimse ad. Det bliver så fedt! Og jeg håber inderligt, at jeg bliver dygtig til faget!

Forhåbentlig er det også et endeligt farvel til livet som ledig. Man har i hvert fald lov til at håbe.

God påske derude! Jeg håber, I nyder jeres påskeferie 🙂

Skriv et svar

