Nyheder fra Purely Professional

PP Nyheder

Jeg bliver altid så glad, når der lander nye produkter i Purely Professionals webshop. De ved nemlig, hvad de laver. De skuffer næsten aldrig. Og det er uden tvivl mit yndlingsbrand.

Sun Lotion og Hand Cream 2 er de to nye medlemmer af PurePro-familien, og som mange af deres andre produkter, ser disse to nyheder rigtig spændende ud.

Fokus i begge produkter er solbeskyttelse, og begge produkter indeholder både UVA og UVB filtre. Det er nemlig vigtigt at beskytte sig mod både UVA og UVB stråler. UVB stråler skaber forandringer i hudens yderste lag, hvilket kan føre til hudkrædt. UVA strålerne trænger derimod længere ind i huden og er med til at nedbryde kollagen og elastin. Derudover viser nye studier, at UVA strålerne også kan føre til problematiske celleforandringer i underhuden.

Målet med produkterne er som altid, at de indeholder minimal kemi, men har maksimal effekt. Produkterne er derfor milde og uparfumerede.

Sun Lotion
Purely Professional har brugt solfiltrene Tinosorb M og S, som de mener er de bedste solfiltre i forhold til sundhed og effektivitet. Denne kombination giver en UVB dækning på spf 30 og en UVA dækning 70% af UVB dækningen.
Derudover indeholder Sun Lotion hyaloronsyre, kokosolie og abrikoskerneolie, som er kendt for at være fugtgivende og plejende.

Hand Cream 2
Den nye håndcreme indeholder også solbeskyttelse, hvilket jeg sjældent oplever i håndcreme. Den har både UVA og UVB dækning og en spf 15.
Derudover har de søde PurePro-folk brugt ingrediensen fucodian, som også bruges i deres Night Cream (min ultimative PurePro-favorit!).

Efter min mening ser begge produkter rigtig spændende ud. Jeg har endnu ikke fundet min favorit-solbeskyttelse, så jeg tænker, at Sun Lotion skal have et forsøg. Håndcremen skal også prøves. Jeg er nemlig vild med tanken om solbeskyttelse til hænderne. Desværre er begge produkter allerede væk fra shoppen. Det var de allerede dagen efter lanceringen. Men så snart de er tilbage, må jeg hellere få klikket dem hjem 🙂

Følg Polishing Life på:
Bloglovin
Facebook
Instagram (@baysen)

Skriv et svar

