Venindebog

Jeg er nysgerrig af natur og elsker, når jeg kan komme lidt bag facaden på folk. Af samme grund kan jeg godt lide indlæg af typen ‘Hvad er der i min taske’, ‘Se mit badeværelse’ og ikke mindst ‘Venindebøger’. Så jeg tænkte, at jeg ville prøve at stable en lille venindebogsføljeton på benene. Og mens jeg får det arrangeret, kan I komme lidt tættere på undertegnede 🙂

  • Navn: Stine
  • Kælenavne: Baysens, Bay, Moster Stine
  • Alder: 31
  • Stjernetegn: Vandmand
  • Arbejde: Marketingkoordinator i en dansk produktions-/eksportvirksomhed
  • Yndlingsfarve: Lilla, koral og mint
  • Livret: Lakseflødesovs med pasta
  • Fritidsinteresser: At læse, blogge og se gode film
  • Lige nu er du: Hjemme
  • Lige nu ville du allerhelst være: Et varmt og solrigt sted – jeg er SÅ træt af regnvejr!
  • Hvis du kun kunne tage én slags slik med på en øde ø: Chokolade
  • Tre ord der beskriver dig bedst: Snakkesaglig, hyggedyr, nysgerrig
  • Drinken du bestiller igen og igen: Cola – helst Pepsi Max. Skal det være alkohol, er jeg mest til øl – Leffe Blonde er favoritten.
  • En restaurant eller café du kan anbefale: I Århus kan jeg klart anbefale Sharks Diner og The Diner. Begge laver vildt lækre burgere. De har fået en del konkurrenter på det sidste, men om de er lige så gode, kan jeg ikke sige noget om endnu. ToastIt er også et hyggeligt lille sted, der laver lækre toasts. I Ebeltoft besøger vi hver sommer Café Bageriet. De laver også gode burgere – til små penge ovenikøbet.
  • Yndlingssang: Jeg ikke nogen decideret yndlingssang, men Jason Mraz’ “I’m Yours” gør mig altid glad og giver mig sådan en sommerfølelse. I bilen synger jeg altid med på Charlie Puths “One Call Away”. Og lige for tiden er jeg vild med Møs “Final Song” og Joey Moes “Smukkest på en Søndag”.
  • Bedste bog du har læst: Jojo Moyes’ “Brudeskibet” og Lucinda Rileys “Lavendelhaven” holdt mig fanget fra første til sidste side. Ildefonso Falcones’ “Havets Katedral” er en af de bøger, som jeg aldrig har glemt.
  • Yndlingsfilm eller serier: Jeg har vist ikke nogen yndlingsfilm, men “Bridesmaids” er uden tvivl en af de film, jeg har grint mest af. Når det kommer til serier, er jeg vild med Grey’s Anatomy, Bones, Criminal Minds, House of Cards og Jordmoderen.
  • Fem ting i din taske: Læbepomade, håndcreme, hårbørste, oplader og pung
  • Hvad gør dig glad: At holde min kæreste i hånden, at have en spindende kat ved min side og at få kram af mine niecer
  • Det værste du ved: Uretfærdighed og ligegyldighed
  • Kendis-crush: Mit sidste kendis-crush var nok på Leonardo DiCaprio i mine tidlige teenageår i 90’erne.
  • Guilty pleasure: De små Kinderæg – Bonbons, Keeping up with the Kardashians
  • Et ord du kan lide: Lavendel
  • Hvis du selv kunne vælge, var du: Jeg er vild med mit arbejde, men hvis jeg skulle lave noget andet, ville jeg gerne være journalist eller forfatter.
  • Om 10 år er du: Lykkeligt gift på snart 10. år, i et fast arbejde, som jeg elsker og måske ned et par børn.
  • Ting der inspirere dig: Bøger, mennesker, ting jeg ser på gaden, i naturen, på nettet.
  • Din næste rejse: Med et bryllup lige om hjørnet har vi ikke nogle umiddelbare rejseplaner, men jeg gad virkelig godt en tur til London inden alt for længe. Ellers står USA, De Vestindiske Øer og Canada højt på ønskesedlen. Jeg vil også gerne til Paris igen snart, ligesom jeg gerne vil opleve mere af Frankrig.

Jeg interesserer mig meget for skønhed. Hvad betyder skønhed for dig? Skønhed interesserer mig, fordi det kan så meget. Det er en måde at udtrykke sig på. Og lidt farve i form af neglelak eller læbestift kan pifte enhver grå dag op. Makeup kan skjule, men det kan også fremhæve. Jeg elsker, at jeg kan komme til at se friskere ud ved hjælp af lidt concealer, eller at mine øjne synes mere grønne, hvis jeg bruger en bestemt farve liner eller øjenskygge. Jeg elsker, at creme kan gøre min hud blødere, og at olie giver min hud en særlig glød. Skønhed handler ikke bare om udseende, men også om velvære. Og så er skønhed for alle uanset farve eller størrelse.

Hvilket skønhedsprodukt (makeup eller hudpleje) er din favorit? Mandelolie, Purely Professional Repair Cream og Pudderdåsernes AHA Serum. Jeg elsker cremer og hader tør hud.

Hvordan ser din skønhedsrutine ud? Det er faktisk ikke så længe siden, jeg skrev et indlæg om lige netop det. Find det lige her.

Der tales meget om skønhedsidealer. Hvad er skønhedsidealet for dig? Og hvordan vil du opfordre kvinder til gøre for at føle sig bedre tilpas i deres egen krop? Det er et svært spørgsmål, for vi kvinder er vores egne og hinandens værste kritikere. Selv den smukkeste kvinde kan finde noget ved sig selv, som hun ikke kan lide. Jeg tror, at det er vigtigt, at vi (både os selv og medierne) bliver bedre til at hylde det uperfekte frem for det perfekte. For ingen er perfekte.

One thought on “Venindebog

Skriv et svar

