Gør fødderne forårsklar

Solen skinner, temperaturen er steget, og blomster titter frem. Vi er halvvejs igennem marts, og før vi ved af det, kommer foråret. Og med forår kommer ballerinaer, sandaler og bare tæer. Er dine fusser klar til at komme ud af vinterhiet? Hvis ikke, så har jeg et par tips til jer. 


Hvis du vil have fine bløde fødder og ikke mindst holde den hårde hud på afstand, er der ét produkt, som du bare skal have stående, og det er Matas Fod og Hælkur. Den er simpelthen så genial. Jeg har slet ikke haft problemer med hård hud under fødderne, efter jeg begyndte at bruge den. Med regelmæssig og konskvent brug af denne fodcreme kan du sagtens undvære hælfile, pimpsten o.l. Lad os være ærlige, de hjælper jo alligevel ikke en meter, og du risikerer ligefrem at gøre skade på huden. Iøvrigt klarer Matas Fod og Hælkur også fint sandpapirsru albuer og tørre hænder. Jeg er så meget fan. 

Du er et langt stykke af vejen med Matas Fod og Hælkur, og hvis du er typen, som ikke gider at bruge så meget tid på sådan noget, kan man sagtens nøjes med den. 

Hvis du er til lidt mere, kan du pleje negle og neglebånd med cremer og olie. Der findes masser af muligheder, og jeg kan varmt anbefale Egyptian Magic Cremen eller Sally Hansen Cuticle Eraser & Balm (som jeg tidligere har skrevet om her og her) til at pleje neglebåndene. Masser neglebåndene ind i creme hver aften inden sengetid, og så undgår du tørre, grimme neglebånd, som iøvrigt bliver nemmere at skubbe tilbage. Hvis neglene er tørre, kan du med fordel massere dem ind i negleolie. Jeg er fan af Herôme Nourishing Nail Oil, som jeg synes er mest effektiv. Jo oftere og mere konsekvent du bruger den, jo større er effekten. 

Mine negle er så grimme. De er rillede, ujævne, flossede og misformede, så jeg har sjældent nøgne negle – i hvert fald ikke om sommeren. Som regel er jeg til fest og farver – især røde og koralfarvede nuancer er gode til tåneglene. Men nogle gange behøver det ikke larme så meget og så er Essies Treat Love & Color et fint alternativ. Neglene ser naturlige, men pæne ud, og efter sigende skulle de også styrke neglene. Man behøver hverken bruge over- eller underlak, men hvis man har meget rillede og ujævne negle, kan man med fordel bruge en ridgefiller under, da det får neglen til at syne mere jævn. For tiden bruger jeg Mavala Ridge Filler, men den skal vist snart skiftes ud. 

Der skal ikke så meget til, men der skal lidt kærlighed til med den belastning dine fødder udsættes for hver eneste dag. Til gengæld lover jeg, at du får fine fødder. 

Mit bedste tip er iøvrigt at lade plejen foregå om natten. Masser fødder og negle ind om aftenen, inden du går i seng, og lad det virke natten over. Hvis du er træt af fedteriet, kan du med fordel pakke fødderne ind i et par strømper. 

Byd endelig ind med jeres tips og tricks og ikke mindst yndlingsprodukter i kommentarfeltet herunder. 

Skriv et svar

