In my bag…

Efter inspiration fra Rijah’s indlæg den anden dag, tænkte jeg, at jeg lige ville vise, hvad min taske gemmer på.
Umiddelbar gemmer den ikke på det vilde, eftersom jeg ikke bruger tasken dagligt, når nu jeg går hjemme. Det meste af tiden er den bare med mig ude og handle, med til familie-tamtam eller lignende. Derudover er tasken jo ikke mere end nogle uger gammel. Derfor er der heller ikke så mange ting, som har forputtet sig i dybet… Endnu 😉

In my bag 005 3Der er måske ikke så meget, der har forputtet sig i dybet endnu. Alligevel gemmer tasken på en del…

En notesbog er meget praktisk at have – både til at notere diverse tanker og ideer, til indkøbssedler og til notater fra diverse møder med A-kasse, karrierevejledning eller hvad jeg nu ellers render til i forbindelse med min ledighed. Lige nu har jeg en tilfældig sag fra jeg-ved-ikke-hvor, men jeg begynder at trænge til en ny – gerne med et sjovt omslag.
Kuglepenne hører ligeledes til den praktiske afdeling. De er simpelthen bare rare at have. Lighterne skyldes jo min frygtelige vane, som jeg desværre endnu ikke har fået vænnet mig af med. Sådan nogle sataner har det med at forsvinde, så det er rart at have en ekstra ved hånden.
Kameraet har jeg ikke altid med mig, men de sidste uger har det haft fast plads i tasken. Det er ikke altid, at jeg (vi) gider slæbe vores spejlrefleks med, og så er det rart med det kompakte, som ikke fylder alverden. Og når det har fast plads i tasken, er der heller ikke risiko for at glemme det.
Jeg har også et lille tin-etui til mine damenødvendigheder, fordi det jo nu engang er nødvendigheder. Det ligger fast i tasken, hvorfor jeg i ny og næ da også har reddet kolleger og venner. Etuiet har jeg fået sammen med en pakke Libresse for år siden. Og det er vældig praktisk, fordi bindene er beskyttede og ikke mindst gemt af vejen.
En hårbørste er også helt og aldeles nødvendig i min verden. Mit fine og tynde hår bliver så filtret i løbet af ingen tid, og jeg hader filtret hår. Børsten er i miniformat og passer derfor perfekt til tasken. Den er i øvrigt fra H&M.
Med min forkærlighed for dullegrej kommer det nok ikke som nogen overraskelse, at man finder lidt forskelligt i den kategori.
Jeg har selvfølgelig også altid min pung med. Jeg fik denne i julegave. Den er fra Belsac og er dejlig rummelig uden at være for stor.

Håndcremer kan jeg slet ikke undvære, og derfor er der altid mindst et par stykker i min taske. Lige nu har jeg håndcremer fra Elizabeth Arden (afskedsgave fra min praktikplads i november), Balance Me, Avène og Matas Natur i min taske.
Jeg har jo også noget med læbepleje, så dem mangler jeg aldrig. I min taske for tiden er der læbepomader fra Elizabeth Arden, La Roche Posay og Tisane. Derudover har jeg også et par multifunktionelle produkter med på farten, nemlig Decubal Lips & Dry Spots Balm og Elizabeth Arden Eight Hour Cream, som kan klare alt fra tørre læber, neglebånd og pletter til kløen.

Kosmetikpungen fra H&M samler på nogle af mine små dullegrejsnødvendigheder, nemlig:

In my bag 013 2

  • Hårelastikker og hårnåle til at redde dårlige hårdage eller bare når håret er i vejen. Hårelastikkerne er H&Ms tynde uden metalsamlinger samt The O, mens de fleste af hårnålene er fra Provost.
  • Neglefil og tre-i-ener (begge i miniformat) fra Matas er virkelig rare at have ved hånden, hvis neglen flækker. For ærligt talt, så er det da ret træls at have en negl, der hænger ved alt.
  • Læbestift fra MAC og Lipshine fra Nilens Jord… Hvis nu man skal noget.
  • Mere læbepleje fra Origins, Balance Me og Burt’s Bee.
  • En nude kohl fra GOSH til at friske trætte øjne op med.
  • Negleoliepen fra P2 til tørre negle og neglebånd.
  • Pilleæske med smertestillende til at klare hovedpine, øm ryg og menstruationssmerter.
  • Minispejl til at tjekke makeuppen eller friske den op.

Hvad gemmer din taske på? Er den lige så fyldt som min?

Følg Polishing Life på:
Bloglovin
eller
Instagram (@baysen)

Skriv en kommentar